Personeelsplanning en werkroosters

Personeelsroosters maken en onderhouden

planpoint Déhora planningsoftware

Software voor personeelsroosters

  • Personeelsplanning in de cloud
  • Visueel en gebruiksvriendelijk
  • Aanpasbaar per organisatie
  • Geintegreerde planoplossing

Personeelsplanning met Planpoint

Planpoint biedt je een arsenaal aan functionaliteiten om de best mogelijke personeelsroosters te maken. Dag na dag. Ontdek hier enkele key features van de Planpoint oplossing voor personeelsplanning en werkroosters. Honger naar meer? We nemen je graag mee in een uitgebreide demo! Ontdek ook zeker onze extra’s.

Vraag hier een gratis demo aan
menu personeelsplanning planpoint

Gebruiksvriendelijk, intuïtief en visueel

Planningsoftware die je élke dag gebruikt moet niet enkel functioneel, maar ook leuk en handig in gebruik zijn.

Aan de basis van Planpoint ligt een gebruiksvriendelijke en overzichtelijke gebruikersomgeving. Planpoint is logisch, intuïtief en zeer visueel opgebouwd. Door middel van menu’s, filters en tooltips vind je in een vingerknip die informatie die nodig hebt. Slimme visuele cues ondersteunen je bij het maken van de best mogelijke roosters. Individualiseer de weergave van je planborden zoals jij ze wilt zien.

planpoint login start

Jouw planning, jouw rooster(s)!

Planpoint voor personeelsroosters is meer dan geschikt voor verschillende roostermethodieken.

Binnen planpoint is het mogelijk om zowel taken-, service-, clienten- als dienstenplanning toe te passen. En dat is een grote troef. Waar in veel gevallen de focus van een planningsoftware ligt op slechts één van beide methodieken, biedt Déhora met Planpoint de mogelijkheid om de planning van verschillende soorten werk op te vangen binnen eenzelfde planningsplatform: clienten, taken, diensten, service orders,.. Ook teamoverschrijdend plannen behoort tot de mogelijkheden.

planpoint voorbeeld scherm

Software voor en door planners

Klanten en gebruikers van Planpoint zijn een belangrijk onderdeel uit van onze Planpoint community

Planpoint is gebouwd op meer dan 35 jaar ervaring in het vak van workforce management. Gemaakt door en voor vakgenoten die élke dag opnieuw het beste uit planning willen halen. Maak in no time geweldige personeelsroosters dankzij slimme (en unieke) functionaliteiten voor planners en managers. Naast een doorontwikkeling van Planpoint zetten wij ook een deel van onze middelen in op veranderingen en functies die extra belangrijk zijn voor onze klanten.

Basisfeatures en mogelijkheden

Benieuwd wat de toepassing allemaal kan in Planpoint? Ontdek hier enkele functies

1

Planpoint Home (portaal)

Planpoint Home is dé startpagina van Planpoint. Beschikbaar voor élke gebruiker, instelbaar per gebruikersrol.

Vanuit dit portaal navigeren gebruikers (via Single Sign On) naar de verschillende onderdelen in hun Planpoint omgeving. Zoals medewerkersbeheer of het werkrooster. Als planner of teamlead beschik je uiteraard over specifieke rechten. Het portaal biedt gebruikers ook, door middel van gepersonaliseerde widgets en KPI’s belangrijke informatie met betrekking tot aanvragen, werkroosters, of workforce management.

Planpoint dashboard personeelsplanning

Planborden zoals jij ze nodig hebt

Met Planpoint is werk en mensen inroosteren is altijd een groot gemak. Individualiseer de weergave van je planbord(en).

Rooster taken, orders, shiften en klanten door middel van drag-and-drop. Maak, wijzig en publiceer je werkroosters in een vingerknip.  Slimme visuele cues, zoals waarschuwingen en meldingen, ondersteunen je bij het maken van de best mogelijke roosters. Profiteer van automatische controles op kwalificaties, contracten, individuele werkroosters, opleidingen, persoonlijke wensen, relaties met klanten,…

planpoint planbord

Geavanceerde roosterfuncties

Je beschikt over tal van functionaliteiten die de job van planner en/of beheerder een stuk makkelijker zullen maken

Sleep een blokje naar een medewerker, en de toepassing toont ook meteen de meest geschikte medewerker op basis van o.a. achterliggende kwalificatie. Maak individuele werkroosters voor medewerkers. Zoek automatisch de meest geschikte medewerker voor een bepaalde opdracht of klant. Of  zoek de meest geschikte post of taak voor een collega. Plan regio-, team of afdelingoverschrijdend en definieer verschillende types werksoorten en losse activiteiten. En veel meer!

Planpoint functionaliteiten

Mijn Planning voor medewerkers

Met Planpoint beschik je over een online medewerkersportaal of ESS (employee self service) met instelbare rechten.

Via Mijn Planning krijgen jouw medewerkers, vanaf eender welk toestel of welke locatie, direct toegang tot hun personeelsroosters en HR informatie. Je medewerkers kunnen o.a. hun eigen rooster en persoonlijke tellers raadplegen, éxtra informatie over werkzaamheden opzoeken, aanvragen voor verlof/snipperuren/afwezigheden indienen, zelfroosteren. Laat je medewerkers via Mijn Planning hun roostervoorkeuren indienen en veranker dit in een gepubliceerd of definitief rooster.

planpoint ess

Planpoint for mobile

Planpoint is ook ontwikkeld als interactieve mobiele toepassing, geschikt voor smartphone of tablet!

Dezelfde functionaliteiten als een app, maar zonder installatie. Mijn Planning werkt daardoor onafhankelijk van het type systeemsoftware, zoals android of apple OS. De mobiele versie van Mijn Planning omvat dezelfde features en functionaliteiten als Mijn Planning, met enkele extra’s specifiek voor onderweg of op locatie. Waaronder: taken of service orders afmelden, extra informatie toevoegen, tijdsregistratie, klanten laten aftekenen.

mobiele toepassing planpoint

Klantendossiers

Specifiek voor de planning van opdrachten of taken bij klanten/cliënten kan je in Planpoint gebruik maken van
klantendossiers en klantenbeheer.

Zo heb jij meteen alle informatie van klanten en contacten op één plaats, gekoppeld aan je eigen planning. Een must-have voor de planning van gezinszorg of service techniekers. Klanten of cliënten kunnen worden ingedeeld in groepen op basis van postcode, wijk of zelfs een adres. Een groep kan (met een specifieke werksoort ) vervolgens aan een specifieke afdeling of aan een specifiek team worden gelinkt. Klantendossiers kunnen gekoppeld worden aan een werkschema / onderhoudsplanning. Inrichting van negatieve taken of posten (‘niet uitvoeren’ of ‘overslaan’)

planpoint tz clientbeheer

Wetgeving en regels

Planpoint geeft je de mogelijkheid om (per toegangsprofiel) diverse regels toe te voegen.

Denk aan wetgeving en rechtspositiegeling. Maar even goed zachte regels en afspraken rond werk en werktijd. Regels kunnen worden ingesteld voor onbepaalde duur, of voor een specifieke periode. Regelovertredingen worden live weergegeven in het rooster, of kunnen o.a. via rapportage worden opgevolgd.

personeelsplanning vaardigheden voorwaarden Déhora

Integraties met andere systemen

Tot slot kan Planpoint vlot worden gekoppeld aan allerlei externe softwaresystemen. Zoals tijdsregistratie, payroll en facturatie

We vinden het trouwens ontzettend belangrijk dat Planpoint prettig en foutloos aansluit op je huidige én je toekomstige backoffice toepassingen. Planpoint is een open toepassing die zowel op database  niveau of met behulp van Application Program Interfaces
(API’s) een veilige uitwisseling van gegevens mogelijk maakt. Kortom, Planpoint is ontwikkeld om vlot te koppelen aan andere softwaresystemen. Daardoor past Planpoint perfect in je huidige en je toekomstige HRIS infrastructuur, zonder zorgen. Denk aan je toepassingen voor boekhouding, payroll, facturatie of je sociale secretariaat. Maar net zo goed fysieke en digitale systemen voor tijdsregistratie.

integraties en koppelingen software personeelsplanning en tijdsregistratie

Meer weten?

Wens je graag een vrijblijvende demo over Planpoint? Of benieuwd naar andere mogelijkheden? Laat hier jouw contactgegevens achter.