Stel je voor: je verschillende afdelingen die naadloos samen werken aan een perfecte personeelsplanning. Roosters die vlekkeloos op elkaar aansluiten, heldere afspraken en een planning die verweven is met zowel de werkvloer als het management. Klinkt als een droom, toch? En geloof het of niet, het is niet onmogelijk. Lees er alles over in deze whitepaper.
Er zijn veel verschillende personen en afdelingen betrokken bij je personeelsplanning of workforce management: planners of dispatchers, de personeelsdienst, het salesteam, het management en uiteraard de medewerkers zelf die ingepland moeten worden. Helaas blijkt effectief sam enwerken in de praktijk niet altijd goed te gaan.
Miscommunicatie, onduidelijke verwachtingen en een gebrek aan inzicht in elkaars werkzaamheden zijn veelvoorkomende knelpunten, met serieuze gevolgen: grote verschillen tussen teams, onnodige kosten, voortdurende wijzigingen in planning en roosters, het moeten inschakelen van dure externe krachten, overuren en onderbezetting, enzovoort. Het is overduidelijk dat er ruimte is voor verbetering. En geloof ons, een soepele samenwerking tussen afdelingen kan een wereld van verschil maken voor je workforce management.
Maar hoe begin je hieraan? En vooral, hoe doe je dit samen? Lees er alles over in deze boeiende whitepaper. Download’m hier gratis.
Heb je deze al gelezen?
Het tekort aan personeel in de zorg is al een tijd een groot probleem. De werkdruk voor zorgverleners is te…
Wat is je biologische klok? De ‘biologische klok’ is een complex organisch mechanisme in onze hersenen, ter grootte van amper…
Zelfroosteren op zichzelf mag nooit het ultieme doel zijn. Het is een middel, een strategie die gericht is op het…