Vragen over de impact van corona op je personeelsplanning? We staan voor je klaar!

Vacature: Teamleader customer service - Planning

Minebea Intec is op internationaal niveau een toonaangevende fabrikant van industriële weeg- en inspectietechnologieën. Vanuit het hoofdkantoor in Hamburg worden over heel de wereld producten en diensten aangebonden in de vorm van platformweegschalen met hoge resolutie, load cells, hopper- en silowegschalen, controleweegschalen, metaaldetectoren, röntgeninspectiesystemen en intuïtieve softwareoplossingen. In totaal telt Minebea Intec 1.000 medewerkers op 19 locaties wereldwijd en een netwerk van meer dan 200 gecertificeerde distributiepartners. In de Benelux richt Minebea Intec zich met 20 hoog gemotiveerde medewerkers op de verkoop, inbedrijfstelling en after-sales-service van alle producten. Het Customer Service team ondersteunt vanuit het kantoor in Zellik alle klanten, verkopers en service technici in Nederland, België en Luxemburg.

De Functie

Als teamleader ben je verantwoordelijk voor de operationele en dagelijkse leiding van het Customer Service team:

  • Vanuit je eigen expertise ondersteun je de teamleden op praktisch niveau;
  • Je kijkt continu naar de meest efficiënte inzet van mensen en middelen;
  • Je denkt actief na over de verbetering van processen en de implementatie daarvan;
  • Je organiseert teamvergaderingen en werkoverleg;
  • Je behoudt een “helikopterview” over de dagelijkse activiteiten van het team;
  • Je maakt capaciteitsplanningen en forecasts op, rekening houdend met omzetdoelstellingen van de organisatie;
  • Je zorgt voor dagelijkse coaching en je organiseert regelmatig evaluatiegesprekken.

Als ervaren service planner werk je mee aan de planning en bijbehorende facturatie van de Field Service Engineers:

  • Je kiest steeds voor de meest kosten-efficiënte oplossing en een optimale inzet van productieve uren;
  • Je staat in dagelijks contact met klanten en engineers.

Als office verantwoordelijke ben jij spin in het web en het centrale aanspreekpunt voor collega’s en leveranciers:

  • Je zorgt voor optimale werkomstandigheden;
  • Je onderhoudt contacten met leveranciers, internationale collega’s en het hoofdkantoor in Duitsland.

Je maakt deel uit van het Benelux Management Team en je rapporteert aan de Sales & Managing Director.

Profiel

  • Je hebt relevante ervaring met service planning, planning van techniekers en coördinatie van activiteiten;
  • Je hebt relevante ervaring met leiding geven en het aansturen van een team, bij voorkeur in een customer service omgeving;
  • Je bent hands-on en je kan gemakkelijk schakelen tussen verschillende taken en rollen;
  • Je bent een “leader by example” en je kan je team dagelijks motiveren om de omzetdoelstellingen te behalen;
  • Je bent contactvaardig en communiceert vlot met zowel klanten als naar (internationale) collega’s;
  • Je spreekt Nederlands, Frans en Engels; kennis van het Duits is mooi meegenomen;
  • Je hebt operationele kennis van ERP systemen (vb. SAP of Baan);
  • Je kan goed werken met Excel;
  • Je bent analytisch ingesteld, je kan rapportages opstellen en data interpreteren;
  • Je bent klantvriendelijk ingesteld.

Aanbod

  • Een ervaren en enthousiast team waarover jij de leiding krijgt;
  • Een contract van onbepaalde duur;
  • Een mooi bruto maandloon met de mogelijkheid tot een jaarlijkse bonus;
  • 12 ADV dagen, 40-uren week;
  • Bedrijfswagen;
  • Tal van extralegale voordelen.