Corona en personeelsplanning in gezondheidszorg
Vrijwel elke zorgorganisatie is door Corona genoodzaakt om werk en mensen anders te organiseren. Enerzijds door een toe- of afname in werk. Anderzijds omdat eigen medewerkers ziek worden of overbelast kunnen geraken. In dit boeiende webinar ontdek je hoe je het overzicht kan bewaren, en hoe je ook in de toekomst slim vorm geeft aan flexibele personeelsinzet.
Voor ziekenhuizen, woonzorgcentra, psychiatrische centra en andere zorgorganisaties is het al enkele maanden hens aan dek als het gaat om het inschakelen van zowel verzorgend als niet-verzorgend personeel. De uitdagingen zijn je allicht niet onbekend: gaten in de dienstroosters, weinig voorspelbaarheid, geen overzicht in personeelsbezetting, op de ene afdeling handen tekort en op een andere afdeling mensen beschikbaar, je eigen mensen die stilletjes aan uitgeput en uitgeblust geraken, etc.
Gratis webinar voor gezondheidszorg
Herkenbaar? Worstel jij ook met het plannen van werk en mensen en voel je de urgentie om in actie te schieten? In dit gratis webinar helpen we je op weg met enkele oplossingen voor nu, maar ook voor nà deze crisis. Het webinar duurt 1,5 uur en is gratis voor medewerkers in zorg en zorgorganisaties. Heb je tijdens of na het webinar nog vragen? We bieden je ruime mogelijkheid om je vragen te stellen aan onze adviseurs.
Inhoud van dit webinar
Centraal in dit webinar staan enkele actuele vragen uit zorgorganisaties. Op basis van deze praktijkvraagstukken bieden we je een aantal duidelijke actiepunten en stappen. De volgende vragen komen aan bod:
- Hoe krijg ik een duidelijk beeld van mijn werkelijke en mijn benodigde personeelsbezetting?
- Hoe vang ik gaten in mijn werkrooster op? Van vakantie en verlof, tot ziekte en quarantaine.
- Hoe maak ik mijn roosters corona proof? En welke methodieken zijn er?
- Hoe zorg ik structureel voor meer flexibiliteit in mijn personeelsinzet? D.i. om schommelingen in werk en afwezigheden op te vangen.
- Hoe kan een centrale personeelsplanning bijdragen aan meer rust en efficiëntie, en hoe begin ik daar aan?
- Hoe borg ik de motivatie en work-life balans van mijn verzorgend en niet-verzorgend personeel?
- Kan ik me nu al voorbereiden op de situatie nà de crisis?
Doelgroep?
Zorg en zorgorganisaties: ziekenhuizen, woonzorgcentra, psychiatrische centra en andere organisaties in zorg en welzijn. In het bijzonder nuttig voor coördinatoren, zorgmanagers, hoofdverpleegkundigen en medewerkers hr.
Deelnemen aan dit webinar?
Deelnemen aan dit webinar is eenvoudig. Meld je aan met de button bovenaan deze pagina en vul het formulier in. Na aanmelding ontvang je een persoonlijke deelnamelink. Op donderdag 7 januari, nét voor aanvang van het webinar, klik je op de link om deel te nemen. Heb je eerst nog een vraag? Laat een bericht achter in het formulier onderaan deze pagina.