Wil je weer grip en voorspelbaarheid in je personeelsplanning?

Planner Wegenwacht (Zwijndrecht)

Wat VAB typeert? Een dynamische en mensgerichte werkomgeving waar medewerkers écht het verschil maken. Teamspirit, flexibiliteit en klantgerichtheid staan centraal in hun dienstverlening.

Waarom jij als Planner bij VAB aan de slag wil?

  • Een uitdagende functie in een dynamische werkomgeving, waar flexibiliteit en teamwerk bovenaan staan.
  • Een fijne job in een dynamische omgeving.
  • Een aantrekkelijk loon met extralegale voordelen (laptop, groepsverzekering, maaltijdcheques, fietsleasing, …).
  • Ben je voldoende ingewerkt? Dan kan je ook van thuis uit werken. VAB zal instaan voor jouw thuiswerk-plek (laptop, headset, bureaustoel, …)
  • Een opleiding bij VAB bij aanvang en verdere training tijdens de werkperiode.
  • De toffe collega’s krijg je er bovenop!

Wat ga je doen op een werkdag?

Opmaak van dienstroosters (±50%)

  • Je stelt de personeelsplanning op voor ±400 wegenwachters en chauffeurs sleepdienst.
  • Je houdt rekening met forecasts van pechgevallen, diverse shiften, deeltijdse roosters en wettelijke voorschriften zoals arbeidstijdenregeling, of rij- en rusttijden.
  • Je stemt af met regionale coördinatoren en hoofddispatchers om de planning te valideren en publiceert deze tijdig via onze planningssoftware.
  • Je zorgt dat opleidingsmomenten, vergaderingen en onderhoud van voertuigen correct ingepland zijn.

Bijsturen en optimaliseren (±20%)

  • Je analyseert data om piek- en dalmomenten te voorspellen en stelt tactische planningen op middellange termijn op.
  • Je signaleert knelpunten en stelt verbeteringen voor om de inzet van personeel en voertuigen te optimaliseren.
  • Je rapporteert inzichten en aanbevelingen aan management en operationele teams.

Daarnaast zorg je voor administratief beheer (10%) van onder andere personeels- en voertuiggegevens én krijg je ruimte voor projecten en verbeterinitiatieven (20%) zoals optimalisatie van efficiëntie, deelname aan werkgroepen en ondersteuning in beleidsvoorstellen.

Wat breng jij mee?

  • Je hebt minstens 3 jaar ervaring als planner, bij voorkeur in een complexe logistieke sector.
  • Je hebt sterke analytische en organisatorische vaardigheden. Je denkt vooruit en anticipeert op knelpunten.
  • Ervaring met complexe personeelsplanning is een plus.
  • Je hebt kennis van Excel en planningssoftware en bent bereid om mee te werken aan optimalisatieprojecten.
  • Je bent communicatief sterk en in staat om met verschillende stakeholders samen te werken.
  • Je bent stressbestendig en oplossingsgericht.

Solliciteer hier

Interesse? Solliciteer dan hier! Eerst is er een gesprek met Déhora, daarna volgt een kennismaking met Televic. Een praktische proef kan deel uitmaken van de procedure.